شیخ علی الصددی : بحرین سزاوار اقدامات اصلاحی صمیمانه تر و سریع تر از جمله آزادی همه بازداشت شدگان و تضمین بازگشت مهاجران و راه حلی جدی برای هر چیزی که حکایت از تداوم و تشدید بحران ها دارد، است.

خطیب جمعه بحرین: اقدامات اصلاحی بیشتری برای آزادی همه بازداشت شدگان انجام شود

شیخ علی الصددی خطیب جمعه بحرین در خطبه های نمازجمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز در غرب منامه، آزادی اسیران از زندان های رژیم آل خلیفه را تبریک گفت و تاکید کرد که این کشور سزاوار اقدامات اصلاحی صمیمانه تر و سریع تر از جمله آزادی همه بازداشت شدگان و تضمین بازگشت مهاجران و راه حلی جدی برای هر چیزی که حکایت از تداوم و تشدید بحران ها دارد، است.

وی در خصوص جنگ علیه غزه با بیان اینکه آن یک جنگ آمریکایی است، به سخنانی که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس گفته بود، مبنی بر اینکه "پس از درخواست صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر امنیت اسرائیل، باید عدالت برقرار شود" اشاره کرد.

خطیب جمعه بحرین تصریح کرد: برای دادگاه مهم است که همه کشورها را با معیارهای مشابه در مورد جنایات جنگی مورد بازخواست قرار دهد، کریم احمد خان تأکید کرده است که تحت فشار برخی از رهبران جهان برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت قرار دارد و بسیاری از روسای جمهور به او توصیه کردند و به او نسبت به پیگرد قانونی کسانی که در جنایت نسل کشی در نوار غزه دست داشتند، هشدار دادند.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد تلویحاً اذعان کرد که دشمن صهیونیستی در غزه نسل کشی کرد و گزارشگر سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین نسبت به گسترش خشونت نسل کشی اسرائیل در غزه به کرانه باختری هشدار داد.

شیخ الصددی بیان داشت: واشنگتن پست همچنین با بررسی کشورهایی که به تامین تسلیحات به این رژیم ادامه می دهند، اشاره کرد و گفت : آمریکا از هفتم اکتبر به این رژیم کمک های امنیتی به ارزش شش میلیارد و پانصد میلیون دلار ارائه کرده است و بزرگترین تامین کننده ارتش رژیم صهیونیستی است.

وی به موضع هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، اشاره کرد که گفته بود از اسرائیل برای دفاع از خود دفاع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.